فلسفنده های جوان

اگر روزی توانستی خوب "فکر" کنی به ما هم یاد بده.

فلسفنده های جوان

اگر روزی توانستی خوب "فکر" کنی به ما هم یاد بده.

ما دانش آموزان مدرسه تخصصی علوم انسانی شرف الدین به سرپرستی معلم خوب فلسفه مون این فضا رو برا مطالبی کاملا فلسفی ولی تقریبا منطقی که می نویسیم ایجاد کردیم.

طبقه بندی موضوعی

آیا فلسفه تبیین عقلانی است؟

در کتاب رسمی آموزش و پرورش برای تدریس فلسفه آمده:«... با اندکی تامل می‌توان دریافت مقصود از فلسفه در نمونه‌های یاد شده چرایی حادثه‌ها و توضیح و تبیین آن‌هاست و به عبارت دیگر کلمه فلسفه در این مثال‌ها و نظایر آ، به معنی تبیین عقلانی یک واقعه یا پدیده است.»

در این پاسخ به چیستی فلسفه پیش‌فرضی فلسفی وجود دارد. کتاب فلسفه را تبیین عقلانی خوانده و تبیین عقلانی را چرایی حادثه‌ها و توضیح و تبیین آن‌ها. در اینجا منظور از چرایی پیدا کردن عوامل و علت‌های یک پدیده است که هدف فلسفه همین‌کار تعریف شده است اما فلسفه به وجود یا عدم وجود اصل علیت هم می‌پردازد و سر این قضیه هم بحث می‌کند. پس می‌توان نتیجه گرفت این تعریف تعریفی جامع از فلسفه نیست زیرا حداقل به بررسی وجود یا عدم وجود علیت نمی‌پردازد.

  • سامان سیفی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی